South-East-Asia.reismee.nl

Bangkok!

Vandaag eerste keer wakker geworden in Azië, in Bangkok om precies te zijn. Enigszins last van een jetlag, we hebben namelijk de klok bijna rond geslapen.. Om een uur of 11 besloten we dan toch maar eens te gaan, Bangkok verkennen! We gingen te voet en dat betekent dat we om de haverklap tuk tuk's moesten afslaan. Verassend genoeg ging het kaartlezen ons prima af en bereikten we onze bestemmingen probleemloos. Als eerst hebben we Wat Pho bezocht, een tempelcomplex, met in één daarvan een enorm groot liggend boeddhabeeld. Verder waren er boeddhabeelden, boeddhabeelden en nog eens boeddhabeelden. Tijdens onze verkenningstocht zijn we over de Talat Khao markt (erg druk en krap) gelopen. We zouden het grand palace bezoeken, maar daar hadden we niet genoeg tijd voor, dus hebben we het nationaal museum bezocht. (Hadden we achteraf ook te weinig tijd voor, maarja..) De terugweg zijn we door de levendige straatjes Ram Buttri en Khao San gelopen, erg veel kroegjes, restaurantjes, winkeltjes en kraampjes. We hebben een lekker wokschtoteltje naar binnen gewerkt en zijn toen terug naar ons hostel gelopen, New Road guesthouse. Wij drinken er nu een paar op je heit, van harte gefeliciteerd!!