South-East-Asia.reismee.nl

Hong island, 7 islands tour

Voor vandaag stond er een tour op het programma, Hong island, 7 islands. Geboekt via een van de vele informatie centers en uiteraard teveel betaalt.. Het is qua Nederlandse begrippen nog steeds niet duur, maar als je hoort dat anderen het voor 5 euro pp goedkoper kunnen boeken, ben je toch teleurgesteld in je onderhandelings kwaliteiten. Ach, we zijn pas net begonnen, vanaf nu worden we keiharde onderhandelaars. We vertrokken om half 10 richting Hong island, in een longtail boat. Jammer dat onze lange staart al snel brak en we daardoor een eiland moesten overslaan, door de tijd die we nodig hadden voor de reparatie. De eilanden waren prachtig en hebben voor mooie foto's gezorgd. Het weer was tijdens het varen jammer genoeg niet zo fraai, bewolkt en winderig. Onderweg hebben we 2 keer gesnorkeld, een keer bij Chicken island en een keer bij Tup island. Bij Tup island waaide het inmiddels zo hard, dat het snorkelen lastig werd en we besloten er snel mee te stoppen. Ons diner stond klaar op Poda island, waar we na het eten een vuurshow kregen te zien. Het laatste wat nog op het lijstje van de tour stond, was het zwemmen met lichtgevend pytoplankton. Om half 11, na ons te hebben opgefrist, zaten we in de Ierse pub Sally O'Malleys 3 voetbal en 2 rugby wedstrijden te volgen. Na de wedstrijd besloten we dat deze dag ten einde was en liepen we terug naar ons bungalow.