South-East-Asia.reismee.nl

Ciwidey

Vandaag willen we graag op een scooter naar Papandayan. Om 6 uur zitten we aan het ontbijt en gaan dan op zoek naar een scooter. Niet te vinden. Het blijkt dat ze hier im Bandung maar weinig aan scooterverhuur doen en degenen die het wel doen vragen de hoofdprijs. Dan maar een bus pakken naar een dorpje buiten Bandung, Ciwidey. Op de kaart lijkt het een leuk klein plaatsje. Eenmaal uitgestapt blijkt het eigenlijk één lange weg vol met verkeer te zijn. Door een paar zijstraten in te slaan komen we uiteindelijk een beetje van de drukte weg en is er een mooi uitzicht. Hier lunchen we vlakbij een konijnenboerderij. Na de lunch pakken we weer een busje terug naar het oh zo mooie Bandung. Ons eerste busje stopt er na een paar honderd meter mee en na een tijdje te hebben geduwd, besluiten we een ander busje te nemen. In Bandung lopen we naar de straat Braga, waar de restaurants en kroegen zitten. Ze zijn de straat er opnieuw aan het inleggen en dit verloopt wel erg chaotisch. Zonder onze benen te breken komen we bij de bier expres. Super grote koelkasten vol met wel 50 verschillende bieren. We drinken hier wat en gaan dan terug naar ons hotel. Gelukkig zitten we wel vlakbij het treinstation en boeken we deze avond een treinticket naar Jakarta voor morgen.