South-East-Asia.reismee.nl

Dag 3 trekking rinjani (lake & hotspring), aankomst gili air

Na een lange nacht, worden we om 6u wakker voor de laatste dag trekken. Vandaag is het alleen nog 5u afdalen naar Senaru. Het is prachtig weer en we beginnen met afdalen via klauteren over stenen. Na een uurtje gaat het over in een redelijk goed pad. Hierdoor ging het afdalen in sneltreinvaart. We lopen vandaag vooral

door de jungle en zien ook weer een paar apen. Vier uur nadat we begonnen zijn, zitten we onderaan de vulkaan aan ons lunch en zit de trekking er alweer op. Het was een fantastische ervaring en een super omgeving. We worden met een jeep teruggebracht naar John's adventure en pakken we ons backpacks. We worden daarna in Bangsal gebracht, vanwaar we een klein bootje richting Gili Air nemen. Hier aangekomen begint het enorm hard te regenen. Hoezo tropisch eiland? De weggetjes veranderen snel in rivieren en we vervolgen ons weg op blote voeten. We vinden een mooie bungalow met erg veel ruimte, maar wel in ons budget. We wachten de regen af en gaan daarna op pad om hrt eiland te verkennen. De oostkust heeft ontzettend veel gezellige restaurantjes en mooi uitzicht op de Rinjani. We strijken neer op een terrasje aan het strand en genieten van een koud biertje. Er is zoveel keus qua eten en alles lijkt lekker. Ooh wat een vreselijk leven dit. Uiteindelijk is de keus gemaakt en eten we kebab spiezen met heel veel groente en 1 stukje kebab haha.

Tony & Elly

Wat nu als jullie weer thuis zijn?
Dan vallen wij in een zwart gat ???? omdat de mooie reisverhalen er niet meer zijn.
Moeten wij op zaterdagochtend weer gewoon de krant lezen
ipv jullie reisblog.

Maar jullie aanwezigheid in NL maakt dat gelukkig weer helemaal goed. Geniet van elkaar en de omgeving.
Ook al komen jullie weer terug, deze reis is nooit voorbij....

TÛT

Wytse en Mirjam

Hoi Klaas en Tineke,

Hartstikke leuk om jullie reisverhalen te lezen! Wat een belevenis zeg! Soms dacht ik weleens, wat is mijn mail box toch weer vol, maar ja natuurlijk, dat waren weer de reisverhalen van Klaas en Tineke, leuk! Bedankt nog voor jullie leuke kaart. We zijn al van heel wat avonturen die jullie hebben beleeft op de hoogte maar vinden het straks ook heel leuk om dat wat jullie in het echt te horen. Goeie terugreis en tot gauw!
Groetjes Wytse, Mirjam, Rommy en Jeroen