South-East-Asia.reismee.nl

Jakarta-Lombok (Senaru)

Om 6 uur zitten we weer aan het ontbijt. Hierna pakken we onze tassen en lopen rustig naar het treinstation waar we al snel op onze plaatsen in de trein naar Jakarta zitten. Om 7.35 vertrekt de trein. De route staat bekend om het mooie landschap waar je doorheen rijdt en dit is zeker niet overdreven. De trein rijdt vaak hoog waardoor we een mooi uitzicht hebben op valleien en rivieren. In Jakarta zien we meteen de grote verschillen die daar heersen. We rijden eerst een tijd door grote krottenwijken en daarachter verschijnen de grote luxe flatgebouwen. Van het treinstation lopen we een stukje naar het centrum en lunchen bij een indisch restaurant met een lekker biertje erbij. Na daar even lekker te hebben gezeten lopen we terug naar het treinstaion en nemen daar een bus naar het vliegveld. Op het vliegveld zoeken we de goede terminal en zoeken een plekje. We moeten nog wel even wachten, maar liever te vroeg dan te laat. Om 8 uur stijgen we op en landen we 2 uur later op Lombok. Helaas gaat de tijd hier weer een uur vooruit, dus is het al 11 uur. We halen onze bagaage van de band en zoeken onze chauffeur op met onze namen op z'n bordje. Het is nog een best lange rit naar het plaatsje waarvandaan we de trekking beginnen. Als we eindelijk in Senaru aankomen is het al half 3 en pakken we snel onze tassen voor de trekking en gaan op bed. Morgen gaat de wekker weer om 6 uur.