South-East-Asia.reismee.nl

Jacuzzi!

De wekker ging om half 8, half 9 werden we opgepikt voor onze 2e tour. Deze bracht ons langs de Tiger cave, de footprint of Boeddha en de daarbij horende berg (1272 treden, sommige erg hoog!), de hotsprings en de emerald pool. Onze eerste actie van vandaag was het beklimmen van de berg, wat meteen een compleet bezweet t-shirt opleverde. De top zag er een beetje vervallen uit, gelukkig maakte het uitzicht dit meer dan goed. Omdat we voor deze stop 1,5 uur de tijd hadden, snelden we ons naar beneden. Dat was in ieder geval de bedoeling, onderweg werden we opgehouden door op z'n minst 30 apen, groot en klein. We werden aan alle kanten ingehaald door ze en ze trokken onderweg aan haren van mensen die aan het klimmen waren. Het afdalen via de trappen en rugleuningen lieten ze er zo gemakkelijk uitzien, dat ik het bijna ook zou proberen, maar daar uiteindelijk toch van af zag. Beneden hebben we nog snel even de tiger cave bezocht en dan op naar de hot springs. Dit was echt heerlijk, in poeltjes aan de voet van een watervalletje zitten met water van 35/40 graden! Dit was bij de emerald pool wel anders, koud was het zeker niet, maar haalde bij lange na niet de 35 graden. Vlakbij lag ook de blue pool, zulk natuurlijk blauw water hadden we nog nooit gezien! De tour was ten einde, op de terugweg begon het hevig te regenen en het zou die dag niet veel beter meer worden.