South-East-Asia.reismee.nl

Phi Phi

Op naar Phi Phi islands, om 13.00 vertrekt onze ferry. Het weer is helaas nog niet veranderd sinds gisteravond, donker en regenachtig. Op moment van schrijven komen we bijna aan op Phi Phi en gaan we bepakt en bezakt op zoek naar een verblijfplaats. Het is ondertussen gelukt om een kamer te vinden die we morgen wel meteen verruilen voor een andere, een kamer bij The Rock. Het regende nog steeds onverminderd hard, dat werd dus even wachten voordat we de straatjes, die inmidddels op plaatsen ondergelopen waren, van Phi Phi in konden. We kwamen erachter dat je natte kleren echt niet te lang moet laten zitten, wat een stank, jammer genoeg gaat drogen lastig met het vochtige weer op het moment. Wanneer de regen eindelijk was gestopt gingen we rondstruinen in Phi Phi, wat bestaat uit allemaal smalle, korte straatjes die als een doolhof aan elkaar zijn verbonden. Dit zorgde ervoor dat we dezelde dingen vaker dan één keer tegenkwamen, maar dit was totaal niet erg. Het waren prachtige straatjes, volgebouwd met eettentjes, kroegen, winkels, guesthouses en natuurlijk informatie centers. We hebben 's avonds nog een hevige vuurshow(veel beter dan de eerste, met onze tour) bewonderd onder genot van een drankje. Dit was het einde van de dag, morgenvroeg staat er weer een snorkeltour op ons te wachten.