South-East-Asia.reismee.nl

Uit vorm!

De ochtendstond heeft goud in de mond, dit geld zeker op het moment, in de ochtend is het weer prima en in de middag slaat dit om. 9 uur vertrokken we weer met een longtailboot, ditmaal om een halve dag eilandjes en baaien te bezichtigen en te snorkelen. We zijn op maya beach aangemeerd en daar was het smoordruk en echt iedereen was bezig met een fotoshoot.. Vast voor een nieuw profielpicje o.i.d. We hebben ondertussen al gesnorkeld in een baaitje, dit keer waren er iets minder vissen dan onze vorig snorkelavontuur. Er stond een flinke stroming en je werd het open water opgetrokken. Niet iedereen redde het terug naar de boot, dus die zijn opgepikt. Op de terugweg passeerden we monkey's beach, het spreekt voor zich, een eiland vol apen. Een groot bord met verboden te voeren, werd door bijna iedereen genegeerd en eerlijk gezegd ook door ons. Je kan ze het eten zo aangeven of toegooien, wat een komisch tafereel was. De terugweg was erg wild, de boot deinde op en neer door de hoge golven, wat zorgde voor harde klappen en een nat pak. Half 2 zaten we weer hoog en droog in the rock, te discussiëren met waarschijnlijk de meest onvriendelijke man van het eiland, helaas werkte die net bij ons hostel. Ohja, voor ik het vergeet.. Het is vaak erg druk in de smalle straatjes waardoor de plaatselijke mannen met hun karren vaak moeten laten weten dat ze er langs willen, wat ze heel toepasselijk doen doormiddel van Phii Phii te roepen (weer eens wat anders dan toet toet). Terug naar onze dag, we zijn van plan even ouderwets te stappen. De banana bar it is, we eten Mexicaans en tikken 2 cocktailbuckets op de kop. Na het eten gaan we naar de rooftopbar, waar we nog 2 cocktailbuckets bestellen en de laatste minuten van de film 'a very harold & kumar Christmas' zien. De tent werd hierna omgebouwd en ineens stond daar de beer pong tafel voor ons klaar. Het eerste potje was de mannen tegen de vrouwen, met mensen die we net hadden leren kennen, die uiteraard gewonnen werd door de mannen. Na nog een potje beerpong en een paar biertjes, gingen we naar 'huis', want we zaten over onze alcohol limiet heen. Tot zover het ouderwets stappen, het was namelijk nog maar rond twaalven:). We raken, na bijna 3 maanden zonder serieus stappen, uit vorm!

Chon gaéo