South-East-Asia.reismee.nl

Ko Tao

Om 6 uur komen we aan op Ko Tao en moeten we het schip verlaten. We zitten dan bij Mae Haad Bay, de plek waar alle veerboten aankomen. We besluiten naar het nabijgelegen strand, Sairee beach, te lopen, omdat dit het grootste strand is en het leukst schijnt te zijn. Nog lang niet alles is open door het vroege tijdstip, maar we vinden toch een prachtig plekje bij Sairee beach. Nat resort, 50 meter van het strand en omringd met restaurants, kroegen en winkels. We droppen snel onze spullen in onze kamer en gaan ontijten in een restaurant aan het water. Ook op Ko Tao zijn vele kleine straatjes die je langs alle horeca leiden, alleen hier, in tegenstelling tot Phi Phi, mogen wel scooters komen. Wat weer leidt tot lekkere drukte in de straten, we besluiten dat we binnekort ook maar een scooter moeten huren. Eerst gaan we naar het strand, beetje zwemmen en rondhangen in de zon en het blauwe water. Halverwege de middag weten we op het nippertje te ontsnappen aan een stortbui, de regen is nog niet klaar met ons. Ach, schuilen in een kroeg aan het strand, terwijl de regen naar beneden stort, is zo gek nog niet. We besluiten, wanneer de regen stopt, naar het view point te lopen. De regen heeft andere bedoelingen en stopt pas weer als het al donker is. We eten deze avond in choppers, een australische pub, met de wedstrijd Tottenham tegen Man United. We ontmoeten daar 2 jongens die al 5 jaar aan het reizen zijn, dan valt 7 maanden toch reuze mee. We struinen nog wat door de straten en dat was het weer voor vandaag.

La gorn krap