South-East-Asia.reismee.nl

toeter op de scooter

Aangemoedigd door de duizenden scooters die ons aan alle kanten voorbij zijn gegaan de afgelopen weken, huren wij er vandaag zelf één. Met een routekaart en 2 snorkel setjes, gaan we de stranden en snorkel spots van Ko Tao af. In no time zijn we op het zuidelijkste strand, waar we meteen mooi kunnen snorkelen. Nu we langzamerhand behoorlijk veel vissen en verschillend koraal hebben gezien, wordt het bijna tijd voor een logboek. Ons tweede punt op de route was ook redelijk makkelijk, dat wordt later nog wel anders, te bereiken. Op het eerste gezicht leek het erg afgelegen en verlaten. Dit bleek niet zo te zijn, toen we om 'het' hoekje kwamen, het lag er vol met boten met duikers en snorkelaars. De volgende stranden die we gingen bezoeken, nadat we hebben geluncht, waren moeilijker te bereiken. De hellingen waren echt enorm steil, wat er voor zorgde dat met afdalen de remmen bijna helemaal moesten worden ingedrukt. De weggetjes waren grotendeels onverhard, ruig en met diepe regensporen, die de afgelopen dagen waren ontstaan. Bij het oprijden van de hellingen was het alles of niks, vol gas en dan hopen dat de scooter het trekken kon. Op een paar kleine tikjes tegen de onderkant van de scooter na, zijn we er ongeschonden van afgekomen. De verhuurder kon geen krasje vinden, dus dat was in orde. Deze avond (onze 2e kerstdag) gingen we naar een sushi restaurant.

Tony en Elly

Yo party poeple........HAPPY NEW YEARRRRRR OBER THERE. Een mooi nieuw jaar beginnen limbo dansens in korte broek, nou wij zeggen TOP! Daar is niets mis mee :) Dat al jullie reisdromen uit mogen komen daar in het paradijsje op aarde. Geniet en folle lok en seine, dikke tut fan us xxxxx

pake / jolle en rika

Ook vanuit Makkum een heel gelukkig nieuw jaar gewenst. Vast bijzonder om kerst en nieuw in Azië door te brengen! We zullen maar geen oliebollen voor jullie bewaren, want die zijn in mei vast niet meer te versmaden! Big hugs van ons allemaal en op naar jullie volgende mooie verhaal. XXX

Agaath Zeinstra

Hoi Tineke en Klaas, De allerbeste wensen voor 2015 toegewenst. Leuk om jullie reisverhalen te lezen. Een beetje geluk hebben julllie wel nodig als ik de soms spannende verhalen lees. Gelukkig hebben julllie het achter de rug, dus op naar " rustiger vaarwater" . Hier weer een soort van traditioneel oud/ nieuw . Vandaag bijkomen van de vele oliebollen en champagne. De kerstboom kan weer de deur uit en voor de diehards is de duik in het hier frisse water van Zantvoort, maar ook bij Harlingen de eerste ontnuchtering. Carbid schieten is op verschillende plaasten weer helemaal mis gegaan. Dat was buiten Friesland trouwens, volgens mij hebben die er ook niet genoeg verstand van. De Hoogkerkers ( waar Laura en Gerard wonen) hebben zich misdragen met vuurtje stoken. Verder was er ook weer veel mooi vuuurwerk. Nu neemt een groot gedeelte van de fam. bij beppe een afzakkeertje en eten de laaste oliebollen op. Wij zijn net terug uit Groningen en nemen het afzakkertje in Heemstede. Neem nog maar een lekker duik in de mooie blauwe zee. Hier is het grauw en grijs en nog steeds niet koud genoeg voor de elfstedentocht. Lieve groeten van Paul. Agaath Sophie en Robert

heit en mem

Ja inderdaad weer een spannende gebeurtenis met jullie kleine bootjes opdat grote water,je hebt wel eens even een engeltje op je schouder nodig.Gelukkig dat het in dit geval goed afliep.Ook wij wensen jullie voor dit jaar veel liefde geluk en gezondheid toe.Voor eerst wachten we weer op jullie volgende mooie verhaal.

Groetnis fan us allegear ut makkum.