South-East-Asia.reismee.nl

Chiang Mai

Om 7 uur in de morgen komen we aan op het busstation in Chiang Mai. Op het busstation hangt een plattegrond die aangeeft dat 'The old city', het vroegere centrum omringd door een gracht, 2 kilometer lopen is. Ondanks het bord, proberen vele tuk tuk en taxi chauffeurs ons te overtuigen dat het héél ver weg is en niet te belopen, erg geloofwaardig. Wij gaan voor de benenwagen, die ons binnen 45 minuten in de old city brengt. Het is te merken dat het vakantie is voor de plaatselijke bevolking, bij veel hostels hangt een bordje 'sorry full'. We komen uit bij Somwang guesthouse, mooi plekje met ontzettend vriendelijke mensen. Tijd om te oriënteren wat we hier in Chiang Mai willen gaan doen en om de stad te verkennen. We boeken een tour genaamd Chiang Siam, halve dag met de olifanten, halve dag trekking met bamboe rafting. 's Avonds worden er honderden kraampjes klaargezet voor de 'night market', waar we ons prima vermaken tot de avond om is. Er is echt van alles te krijgen en aan voedsel zeker geen gebrek!