South-East-Asia.reismee.nl

Chang Siam

We worden deze morgen om half 9 opgepikt voor de tour van vandaag. We rijden naar het kamp Mae Wang, wat een dik uur rijden is. Daar aangekomen krijgen we onze tenues voor de morgen, prachtige outfits te zien op de foto's. De tour leider begint met een basic cursus om een olifant te besturen, komt ie in het kort. Songsong! (Uitroepteken slaat op het feit dat je het hard moet schreeuwen, grote oren, slecht gehoor die olfianten), de olfiant tilt haar voet zo op, dat je erop kan klimmen. Met heeuuu! ga je vooruit en met hoouww stop je. De achteruit is hooii hooii! Je kan haar laten zitten met maplooongg! Ook niet onbelangrijk is het sturen, je schreeuwt kwee! en tikt met je voet tegen het overgestelde oor aan waar je naar toe wilt. Op naar het echte werk, we kiezen zorgvuldig ons olifant uit en klimmen erop voor de tocht. Onderweg komen we erachter dat de olifant maar erg weinig interesse toont in onze aanwijzingen. We proberen meerdere malen de olifant voor ons in te halen of een rondje voor de zaak te draaien, maar ze blijft keurig naast de begeleider lopen. Halverwege de rit lopen we de rivier in waar de olfianten er bij gaan zitten en die van ons zelfs gaat liggen. Na de grote schoonmaak rijden we terug naar het kamp, waar de lunch voor ons klaarstaat. Het ochtengedeelte met olfiantinteractie zit erop, we rijden na de lunch naar Karen village. Hier zien we een vrouw een pashmina sjaal maken, waar ze 4 dagen over doet, Tineke neemt er eentje mee. De volgende stop is bij de waterval, met z'n prachtige bruggetje (foto). Het bamboe raften is de aflsuiter van vandaag, met z'n 3en plus een kapitein op 7 bamboestokken van 8 meter lang. Het riviertje waar we overheen voeren was prachtig, met erg mooie oevers. Terug in Chiang Mai eten we simpel, noodles en een toetje bij de 7/11 (kleine supermarkten die in heel thailand zitten) voor nog geen 2 euro. De avond zitten we uit bij Johns place, op de hoek van onze straat, waar toevallig FA cup wedstrijd op tv is, ideaal.

Tony en Elly

Voordat de ipad uit gaat, nog even een verhaaltje voor het slapen gaan. Super leuke deze,verhaaltjes over jullie belevenissen! ????

agaath en paul

Beste Tineke en Klaas,
Op de eerste plaats de beste wensen voor het jaar 2015.

Nog niet zo lang lezen wij bijna "online" mee met jullie belevenissen. Prachtig. Graag volhouden want rol je de dag verslagen achter elkaar uit dan is het een prachtig naslagwerk voor de toekomst.

Wij zijn net een beetje de Kerst- en oud en nieuw periode uitgerold. Hartstikke leuk allemaal maar inmiddels heeft iedereen zijn werk, studie en school weer opgepakt.

Tineke en Klaas, doe voorzichtig en groeten van Agaath, Paul, Sophie en Robert.