South-East-Asia.reismee.nl

Thaise keuken

Het plan voor vandaag is om naar Pai te vertrekken, maar we change plans. Er is nog genoeg te ontdekken en te doen, dus besluiten we de reis een dag uit te stellen. Lopende gaan we erop uit en komen onderweg van alles tegen, markten, tempels ga zo maar door. We lopen alvast langs aya service, waar we morgen de scooters gaan huren, om alles te bevestigen. Voor de namiddag hebben we een kookcursus geboekt, we worden om 5 uur opgepikt voor deze cursus. Eerst moeten we beslissen welke gerechten we willen koken, Tineke kiest Pad see uw (stir fried), massaman (curry) en als dessert sticky rice met mango. Klaas gaat voor Pad thai, panang en gekookte banaan in kokosnootmelk, verder maakt iedereen ook nog loempia's. We bezoeken eerst de kruidentuin en de markt, waar we uitleg krijgen over allerlei producten. Nu we weten wat waarvoor te gebruiken, kunnen we aan de slag. Het worden verbazingwekkend lekkere gerechten, die makkelijker zijn klaar te maken dan we van te voren hadden verwacht. 4 kooksessies later keren we tonnetje rond terug naar ons guesthouse.