South-East-Asia.reismee.nl

Roadtrip

De wekker gaat om 6 uur, we willen vroeg vertrekken richting Pai. We lopen snel naar het treinstation, waar aya service is gevestigd. De grootste uitdaging van vandaag is scooter rijden, waar Tineke nogal onzeker en zenuwachtig over is. Achteraf blijkt dit nergens voor nodig, ze is een natuurtalent. Na 5 minuten oefenen op een parkeerterrein, doet ze niet onder voor Valentino Rossi. Hup op de scooters naar ons guesthouse, om daar alle tassen op te laden. Op de foto's is het resultaat te zien, één backpack tussen de voeten plus één op de rug van Klaas en een rugzak bij Tineke achterop. De route is vrij simpel, de 107 vinden, daar 30 kilometer op blijven en dan de 1095 volgen tot aan Pai. In Chiang Mai is het erg druk op de weg, maar buiten de stad valt dit gelukkig mee. Onderweg gaan we langs de waterval Mok Fa en stoppen we verder nog regelmatig langs de weg om van het uitzicht te genieten. 7 uur en 130 kilometer verder komen we aan in Pai. Een verblijfplaats is snel gevonden, waarna we de scooters inleveren. 's Avonds lopen we over de markt van Pai. Pluspunt is dat je op deze markt ook alles kan krijgen zoals in Bangkok en Chiang Mai, alleen is het er veel rustiger op straat. We boeken een 2 daagse trekking die de volgende dag start en eten op de markt.