South-East-Asia.reismee.nl

storm!

Ondanks het slechte weer besluiten we een scooter te huren om naar de Lod caves te rijden, deze liggen 59 kilometer van Pai. We huren één scooter, pakken onszelf in met poncho en al en vertrekken om half 11 richting de caves. De ponchos zijn geen overbodige luxe, onderweg komt de regen met bakken uit de hemel. Door de constante regenval veranderd onze bergachtige weg in een ijsbaan, vooral de haarspeld bochten steil naar beneden zijn erg lastig. Door de lage snelheid, wat niet kan voorkomen dat we een klein slippertje maken, arriveren we half 1 bij de caves. Nadat we even opwarmen met een bakje koffie en iets wat op thee moet lijken gaan we met een lantaarn gids en een bamboe raft de grot in. De grotten zijn prachtig en tijdens het varen er doorheen worden we omringd door duizenden vissen, die duidelijk zijn te zien in het ondiepe water. Na de caves gaan we weer terug richting Pai. Het weer is helaas niks veranderd, maar gelukkig gaat de terugreis beter dan de heenreis. Om 4 uur komen we, met dove handen, koude voeten (slippers..) en een paar kleine schaafwonden rijker, aan bij ons guesthouse. De namiddag blijven we binnen en pas in de avond, wanneer het weer gelukkig is opgeknapt, gaan we weer naar de nachtmarkt om te eten.