South-East-Asia.reismee.nl

chiang Rai

Er staat voor vandaag weer een reisdag op het programma, we gaan Thailand verlaten en gaan verder in Laos. Helaas komen we vandaag niet verder dan Chiang Rai, omdat we gisteren te laat tickets hebben geboekt. We vertrekken om 12 uur uit Pai en komen 3 uur aan in Chiang Mai, daar komen we erachter dat er geen bus meer naar Chiang Khong (grensovergang) gaat. Omdat Chiang Rai al een heel eind de goede kant op ligt en daar nog wel bussen naartoe rijden, besluiten we die te nemen. 8 uur zijn we in Chang Rai, waar we snel een overnachting boeken bij Chillout homestay. Het is zaterdagavond wat betekent dat er een nachtmarkt is met live muziek. Onverwacht lopen we over een wel erg feestelijke markt met overal muziek en dansende mensen, dit hadden we niet verwacht. Overal hangen lichtjes in de bomen en het lijkt wel de floriade zoveel bloemen overal. Ook deze markt heeft genoeg gevarieerd eten aan te bieden, wat natuurlijk nooit verkeerd uitkomt. Na een paar uur en 2 rondjes over de food corner gaan we terug naar Chill out homestay.