South-East-Asia.reismee.nl

Luang Prabang

De bus van Huay Xai naar Luag Prabang doet er iets langer over dan de voorspelde 12 uur, om half 6 komen we aan op het Noordelijke busstation. Het verwonderd ons niets, de wegen onderweg waren lang niet altijd fraai, waardoor we behoorlijke stuiters hebben gemaakt. Het busstation van aankomst blijkt ongeveer 2 kilometer van het centrum te liggen. Er staan wel een took tooks voor ons klaar, maar daar hebben we geen zin in. Ten tweede zijn vast niet alle guesthouses open op dit tijdstip, dus kunnen we de tijd net zo goed doden met een wandeling. Door een paar gemiste afslagen wordt 2 kilometer 3/4 kilometer. In het centrum doen we een vergeefse zoektocht naar een guesthouse, vele zijn nog dicht, erg duur of vol. Tijd voor een engels en frans ontbijt. Hierna besluiten we verder het centrum uit te lopen voor goedkopere opties, maar de eerste is meteen raak. Tegen de berg, waar de tempel Puh Si of Phousy bovenop staat, vinden we Tahlin guesthouse. Omdat de nachtrust niet super was, door de hobbelige rit en koude bus, slapen we eerst nog een kleine 2 uurtjes. de rest van de dag lopen we door het centrum van Luang Prabang en langs de Mekong. Het oversteken van de straat is weer even wennen, in Laos rijden ze weer rechts. Na 3,5 maand eindelijk gewend te zijn om eerst rechts en dan links te kijken, moet het nu weer andersom. De dag is inmiddels voorbij en we leven nog, prima gegaan. Morgen gaan we op de fiets naar de waterval Kuang Si (30 kilkmeter buiten Luang Prabang).

Merel

Hé Tineke,

Wat een prachtige verhalen! Ik lees met veel plezier je avontuur :) geniet ervan! En blijf ons in Nederland maar lekker jaloers maken met al jullie avonturen en foto's!

Liefs, Merel