South-East-Asia.reismee.nl

Reis naar Muang Ngoi Neua

De titel zegt het al, vandaag reizen we naar Muang Ngoi Neua. Om half 8 lopen we via de noordelijke bamboe brug naar het noordelijke busstation, waar we 20 voor 9 aankomen. De bus gaat om 9 uur naar Nong Khiaw, waar we eerst naartoe moeten voordat we in MNN kunnen komen. We stappen in een erg krap minibusje, die 4 uren later in Nong Khiaw is. Vanaf daar nemen we om 2 uur de boot naar MNN, wat ook de enige manier is om daar te komen. We varen over Nam Ou, tegen de stroming in. De boot is lang en smal en is helemaal afgeladen en het is een wonder dat ie zo vloeiend aankomt bij MNN. 100 meter van de steiger vinden we een plekje, Rainbow guesthouse, met een mooi uitzicht over de rivier en een prima kamer. Het dorpje bestaat eigenlijk maar uit één straatje, die aan weerskanten vooral gevuld is met restaurants. Er hangt een leuke sfeer en we vinden op de hoek een restaurant met happy hour, waar later een lopend buffet voor ons wordt klaargezet. We weten intussen weer een beetje wat koud is, het koelt hier 'savonds af naar ongeveer een graad of 7. Vlakbij het dorp ligt een berg, die we morgen gaan beklimmen.