South-East-Asia.reismee.nl

Bergbeklimmen

We beginnen de dag met een 'all you can eat' ontbijt, bij het zelfde restaurant als gisteren. (Wat toen trouwens 'all you can eat' diner was). Per ongeluk vallen er zomaar 2 broodjes en 2 gekookte eieren in onze tas. We hebben de tocht voor vandaag geboekt bij Mr Teacher Nong Keo, zelf is hij vandaag niet beschikbaar en krijgen we een andere gids mee. Hij kan bijna geen Engels, dus wordt het praten met handen en voeten. Deze handen en voeten hebben we alleen meteen al

erg serieus nodig bij het beklimmen, het gaat meteen steil naar boven. De gids voorop die voor hemzelf en ons, doormiddel van een hakmes, een pad vrij maakt. We houden ons vast aan alles wat los en vast zit en als er niks is vast te houden graaft de gids treden in de modder. Halverwege maakt ie voor ons beide een stok, die erg van pas komt als steunpunt. 2,5 uur klauteren later komen we bij de top, die een super mooi uitzicht geeft over de omgeving. Zitten is er helaas niet bij, de rotsen boven zijn erg puntig en scherp. Na een foto's te hebben genomen en wat water, beginnen we aan de afdaling. De afdaling duurt net zolang als de beklimming, wat vooral komt door een paar glijpartijen. Beneden bedanken we onze gids en gaan we ons opfrissen bij het guesthouse. 's Avonds kiezen we niet voor het 'all you can eat' maar gaan we voor een ander restaurant waar we ook prima eten.

Isabelle

Beste Klaas en Tineke,

Ik ben Isabelle en werk voor het vertaalportaal bab.la. Ik contacteer u in verband met onze Top 100 Internationale Uitwisselings- en Ervaringsblogs 2015, waarvoor wij een sterke interesse hebben in uw blog.
Voor verdere uitleg over onze competitie en wat u kan winnen, gelieve hier even een kijkje te nemen: http://www.lexiophiles.com/featured-articles/ix15-how-the-competition-works
Aangezien uw blog in aanmerking komt voor de nominaties heb ik uw emailadres nodig zodat ik verder contact kan opnemen met u. Gelieve mij vandaag nog een mailbericht te sturen met uw email indien u interesse heeft. U kan mij contacteren via: isabelle[at]bab.la

Hopelijk tot mails!

Met vriendelijke groeten,