South-East-Asia.reismee.nl

Verkennen Vang Vieng

Vang vieng is omringd met bergen en grotten, de keuze is enorm. Om wat meer van deze grotten te bekijken gaan we weer voor de fiets, we huren 2 mountainbikes en beginnen te fietsen. We fietsen richting een bergje vlakbij die we beklimmen en op de top een prachtig uitzicht hebben over de omgeving. In de buurt ligt de Lusi cave, waar we besluiten niet in te gaan. In plaats daarvan nemen we de hoofdweg naar de Phou Kam cave, waar ook de blue lagoon ligt. Deze grot gaan we wel in en daarna nemen we een duik in het blauwe water! Het is hier ontzettend druk en 80 % is Chinees. Met een ijsje in de hand vermaken de Chinezen ons met rare capriolen rondom de blue lagoon. Gegil, overal camera's, allemaal met een zwemvest, springend vanaf een boom de blue lagoon in. Om 6 uur leveren we de fiets in en gaan weer voor een sandwiche bij ons favoriete straattentje, echt heerlijk. Daarna gaan we nog even kroeghoppen en komen we weer een paar bekenden tegen, die we in Thailand voor het laatst hebben gezien.