South-East-Asia.reismee.nl

Hanoi!

De planning is om na een paar dagen in Hanoi te zijn geweest, naar het noorden te gaan voor een trekking rondom Sapa. Nu zijn in Hanoi natuurlijk weer honderden boekingskantoren, die allemaal beweren het goedkoopst, het best en het leukst te zijn. Even een verhaaltje hierover. Er was eens een boekingskantoor, genaamd Sinh cafe, die erg goed werk verrichtte. Toen bijna alle andere kantoren zich Sihn cafe gingen noemen om klanten te trekken, besloot de orginele Sihn cafe instantie hun naam te veranderen in Sinh tourist. Waarop bijna alle andere kantoren zich vanaf toen Sihn cafe tourist namen, omdat het waarschijnlijk goedkoper was om er gewoon tourist achter te plakken dan een compleet nieuw bord aan te schaffen. Dit is nog niet alles. In onder andere de lonely planet wordt aangegeven dat de echte sinh tourist zit aan de straat Luong Ngoc Quyen op nummer 52. Om ook hier weer op in te spelen hangen vele sinh cafe tourist kantoren een bordje met 52 boven de ingang, zelfs wanneer ze aan de oneven genummerde kant van de straat zitten en buren hebben met nummer 31. We weten niet wat ze hier mee proberen te bereiken, ze denken zeker dat alle toeristen op hun achterhoofd zijn gevallen. Na een dag Hanoi verkennen en ondertussen tours te vergelijken, besluiten we een 3 daagse hard trekking in en rondom Sapa te boeken. 's Avonds eten we in een ietwat leeg restaurant, maar wel met een heerlijk menu. Daarna gaan we weer voor de Bia Hoi, proost!