South-East-Asia.reismee.nl

Sapa-Hanoi-Cat Ba island

We zijn in alle vroegte aangekomen in Hanoi en lopen naar Vietnam backpackers, een gezellig hostel waar we wachten tot het licht wordt. Om half 8 lopen we naar het hotel waar we opgepikt worden voor ons volgende busrit, naar Halong Bay. We worden super ontvangen door de vrouw waar we ons Sapa tour bij hebben geboekt, we krijgen koffie en een klein ontbijtje. Kwart voor 9 staat een 20 persoons bus klaar om ons mee te nemen naar Halong bay. Vanaf daar stappen we op de boot naar Cat Ba Bay, maar eerst meren we een paar keer aan. Als eerst bij een grot, waar wij doorheen lopen en de boot ondertussen om het eiland heen vaart. Na 10 minuten varen legden we alweer aan, nu bij een drijvend vissersdorp. Het uitzicht op de vele kliffen rondom ons is geweldig, we zien ze overal uit het water oprijzen. Voordat we aanmeren in Cat Ba bay gaan we eerst nog voor anker daar vlakbij, waar we een half uur mogen kayakken. De boottocht zit er daarna op en we worden naar Cat Ba Town gebracht. We belanden bij Cat Ba guesthouse, waar we een kamer op de bovenste verdieping krijgen met ons eigen dakterras. Cat Ba is een beetje verlaten deze avond, maar na een tijdje vinden we een gezellig restaurant waar blijkbaar iedereen zich verzameld. Hier zitten we ons eerste avond uit in Cat Ba town.