South-East-Asia.reismee.nl

Cat Ba town

Net als we meestal doen de eerste dag wanneer we ergens aankomen, gaan we vandaag verkennen wat Cat Ba eiland ons heeft te bieden. We lopen zelf naar Fort Cannon, een militaire basis met tunnels en kanonnen die tijdens de 2e wereldoorlog door de Japanners zijn gebouwd. Vanaf deze basis, gelegen op een bergtop, heb je een prachtig uitzicht op Lan Ha bay en Halong bay. Het is er compleet verlaten, dus we struinen helemaal alleen de paden, tunnels en bezienswaardigheden af. Het is interessant om te ontdekken hoe en waarvoor deze basis is gebruikt in de oorlog. Uiteindelijk komen we aan bij een café op de top, waar een verrekijker staat geïnstalleerd waarmee je alle omliggende eilanden en een drijvend dorp kunt bekijken. Cat Ba town heeft drie stranden, strand 1, strand 2 en strand 3. We lopen ze allemaal af, want het weer is niet zo mooi om er op te gaan liggen, het is winderig en grijs. Hier en daar even zitten voor een drankje of een hapje, genietend van de zee en de wind. Om ongeveer half 5 komen we weer aan in het dorp, waar we een leuk plekje opzoeken en de halve finale van de Australian Open volgen. Nadat we zien dat Murray van Berdych wint, lopen we naar ons guesthouse en onderweg eten we noodles met stokbrood.