South-East-Asia.reismee.nl

Trang Na

Ons hotel biedt scooters te huur aan en we besluiten er één te huren om naar Trang An te rijden. Het is vandaag behoorlijk koud en het is klappertanden op de scooter. Het waait hard en is erg donker, toch nog een beetje het gevoel dat we wat van de winter in Nederland meepikken. Aangekomen bij Trang An parkeren we de scooter en gaan bij een klein vrouwtje in een bootje zitten die ons door het park heenvaart. Dik twee uur lang vaar je door gebergte wat uit het water oprijst. Het is een beetje zoals Halong Bay, maar dan op het vaste land. We varen door een stuk of 10 grotten, waarbij we onder de bergen doorgaan. De grotten zijn erg laag en we kunnen er net onderdoor, het is erg warm in de soms wel 300 meter lange passages. Elke keer wanneer we uit de grot komen belanden we weer in een nieuwe prachtige vallei. Onderweg stoppen we bij verschillende tempels en hebben we de gelegenheid om wat rond te lopen. Tijdens het varen helpen we het vrouwtje met 2 peddels die we in het bootje vinden. We vinden het wat sneu om haar 2,5 uur alleen te laten peddelen. Na 2,5 uur zijn we weer terug bij ons startpunt en springen we weer op de scooter om terug naar ons hotel te gaan. Trang An is zeker een aanrader! Terug bij ons hotel is het weer de tijd voor tennis, de finale van de mannen. We brengen ons backpacks alvast met de scooter naar het hotel waar we vanavond vandaan vertrekken naar Hue. Om 7 uur lopen we met de rest van onze spullen naar het hotel waar we om half 9 worden opgepikt.