South-East-Asia.reismee.nl

Stranddag Hoi An

Het is mooi weer en de stranden liggen 6 kilometer verderop. Je raadt het al, het wordt een stranddag. We huren 2 fietsen, met uiteraard te korte zadelpennen, fietsen eerst een rondje en gaan dan op het strand liggen. Af en toe moeten we schuilen voor een korte regenbui, maar als het droog is, is het ook meteen weer ontzettend zonnig en warm. Het water is heerlijk verfrissend en de golven vrij woest dus prachtig om in te zwemmen. Aan het eind van de middag gaan we op de bovenverdieping van een gezellig restaurant zitten, met uitzicht op de rivier. We bestellen een biertje en een pizza als tussendoortje. Ongeveer een kwartier later komt er een jongeman op de scooter aangereden die verdacht veel lijkt op een pizzabezorger. 2 minuten nadat hij de tent weer heeft verlaten staat bij ons de pizza op tafel. Omdat de pizza overheerlijk is en we graag willen weten of ze hun pizza's laten bezorgen, bestellen we er nog één. En ja, hoor, een kwartier later komt dezelfde jongeman met dezelfde scooter en tas weer de tent binnen. Het is grappig om te zien, maar het maakt ons niet uit waar ze de pizza's vandaan halen, want ze zijn super. Later op de avond boeken we nog snel een ticket van Hoi An naar Nha Trang voor morgen 6 uur 's avonds.