South-East-Asia.reismee.nl

Skeelerend door de chaos

6 uur in de ochtend komen we aan in Nha Trang, een kustplaats met 375.000 inwoners. We lopen van het busstation naar het centrum langs de kust om een hotel te zoeken. De eerste rij hotels vanaf de kust zit boven ons budget, maar op de 2e rij vinden we een mooi hotel met nog steeds uitzicht op de zee. We zitten op de zesde verdieping, dezelfde verdieping als het dakterras met een restaurant erbij. Vlakbij ons hotel zit een straatrestaurant met heerlijke gerechten voor bodemprijzen, waar we een lekker ontbijt wegwerken voordat we Nha Thrang gaan verkennen. We hebben nog geen plan voor vandaag tot we langs een winkel lopen die skeelers verhuurd. Voor 4 euro huren we voor de gehele dag 2 paar skeelers. Het stevige ontbijt komt nog goed van pas, want het wegdek is niet altijd even goed. Het wegdek is echter niet het belangrijkste waar we op moeten letten, dat is het verkeer. Het is op sommige wegen enorm druk met auto's, vrachtwagens en scooters en de verkeersregels zijn op z'n zachtst gezegd vaag. Daar komt bij dat de weg af en toe heuvelig is en wij geen remmen hebben, dat kan leuk worden. Gelukkig vallen we wel enorm op, we zijn de gehele dag de enige 2 die zich op skeelers wagen, waardoor het verkeer toch een beetje rekening met ons houdt. Na ongeveer 30 km door en rondom Nha Trang te hebben geskeelerd leveren we ze weer in en gaan terug naar ons hotel. We pakken onze zwemspullen en gaan nog voor een duik voordat het donker wordt. De golven zijn enorm sterk en zo nu en dan erg hoog. Het makkelijkste is om er onderdoor te duiken, maar soms laten we ons meegaan met de golf en weten dan aan het eind niet meer wat boven en onder is. Na een uurtje de golven te hebben getrotseerd zitten onze neuzen en monden vol zout en gaan we weer naar ons hotel. We eten deze avond bij hetzelfde restaurant als vanmorgen en kijken 's avonds naar verschillende voetbalwedstrijden uit de premier league.