South-East-Asia.reismee.nl

Langbiang mountain

Voordat we vandaag de mountainbikes oppikken, rennen we eerst een rondje om het meer van Dalat. Als we daarna hebben ontbeten lopen we naar onze mountainbikes en vertrekken richting de Langbiang mountain. Het is 12 km fietsen naar de voet van de berg, met onderweg een paar stevige hellingen. Daar parkeren we de fietsen om de laatste 6 km naar de top, te voet af te leggen. Het eerste stuk is meteen al steil, maar nog over asfalt. Bij de laatste 3 km is het onverhard en de laatste 400 meter is enorm stijl! Bovenaan (top ligt op 2167m) hebben we een prachtig uitzicht over Dalat en de omgeving. We lunchen op de top en zien dat het beneden ons overal begint te roken. Op de terugweg komen we al snel middenin de rookwolken die veroorzaakt worden door de brandjes die de boswachters daar maken. Een bosbrand is het niet, maar het veroorzaakt genoeg rook! Wanneer we weer bijna terug zijn bij de voet van de berg, komen we de Aziatische zebra tegen. Dit is niks meer dan een paard met zwarte strepen erop geverfd... We fietsen rustig terug naar Dalat en leveren de fietsen een uur of 6 weer in. We lopen weer langs de wijnwinkel en gaan dan naar ons hotel.