South-East-Asia.reismee.nl

Sanddunes Mue Ne

We beginnen de dag sportief met hardlopen langs de boulevard van Mui Ne. Ze hebben hier kilometerpaaltjes langs de weg, dus we kunnen mooi bijhouden hoeveel we lopen. Onderweg halen we broodjes en een smoothie en na een frisse douche zijn we klaar voor de sanddunes. Op onze scooter crossen we langs de fishing village en de red sanddunes. Het waait ontzettend hard vandaag, maar gelukkig weet Klaas de scooter op de weg te houden. We rijden door de red canyon en genieten van het mooie uitzicht. Na 20 km komen we aan bij de white sanddunes, een grote zandvlakte die doet denken aan Namibië of Egypte. We besluiten te gaan quadbiken, Klaas achter het stuur en Tineke achterop. Een gids vertelt hoe we moeten rijden en omdat het alleen maar zand is, is de diepte soms lastig in te schatten. Het is erg vet, soms voelt het alsof de quad bijna omslaat als we over scheve hellingen crossen. Tineke rijdt het stukje terug naar de rand van de duinen en daarna rijden we via het Lotus lake weer richting Mue Ne. Onderweg stoppen we nog bij de yellow sanddunes, waar we naar beneden kunnen glijden op matjes. We gaan uiteten bij een goedkoop restaurantje en proberen daar zolang mogelijk te zitten. We hebben namelijk een nachtbus naar Saigon die pas om 01.30 vertrekt. Tot die tijd moeten we ons ergens vermaken. Gelukkig kunnen we ook nog even bij ons hotel zitten. We zien veel bussen langskomen, maar niet de juiste. We beginnen al erg te twijfelen of hij nog komt. Midden in de nacht heb je toch geen vertraging van een uur? Blijkbaar wel, want om 02.30 is daar eindelijk maar gelukkig onze bus. We vinden een bedje achterin en vallen meteen in slaap.