South-East-Asia.reismee.nl

Saigon

We komen rond 7 uur aan in Ho Chi Minh, Saigon. We worden midden in de stad, tussen alle hotels ed, afgezet. Hierdoor hoeven we niet ver te zoeken naar een plekje. We doen eerst een powernap voordat we een restaurantje zoeken voor een brunch. Ons idee is om naar de Cambodjaanse ambassade te gaan om alvast een visum aan te vragen, hierdoor hopen we het gedoe te aan de grens te ontlopen. Helaas doen ze hier blijkbaar aan vervroegde Tet vakantie, want ze zijn al dicht voor 10 dagen. Helaas daar gaat ons mooie plan. Dan over op ons tweede plan; het war museum. Het is een indrukwekkend en interessant museum en doet beseffen wat voor idiote dingen mensen elkaar aandoen tijdens een oorlog. We zijn nog steeds moe van ons gebroken nacht, waardoor we na wat boodschappen weer naar ons kamer gaan en daar een film kijken. Hier ontmoeten we ons nieuwe vriend; Karel. Karel is klein, donker getint en houdt van eten. Gelukkig hebben wij dat in de kast. Helaas waren Karel en Klaas niet erg op elkaar gesteld, waardoor Karel een kort leven was beschoren. Hij eindigde in het doucheputje, op weg naar de kakkerlakhemel.