South-East-Asia.reismee.nl

Mekong delta tour, dag 1

Omdat we ons deze morgen vroeg moeten melden is Klaas zo slim geweest om te slapen met zijn kleren aan. Dat dit meer bij toeval is gebeurt doet er niet toe, hij wint er tijd mee die hij deze morgen goed kan gebruiken. Ergens is er ies misgegaan met de verdeling van de hangovers, Tineke heeft nergens last van terwijl die van Klaas ondraaglijk is. We zitten 3 uren in de bus en stoppen onderweg bij een tempel. Aangekomem bij de pier (My Tho city) stappen we met de hele groep in de boot en gaan de Mekong rivier op. We varen langs 4 eilanden, Phoenix island waar we lunchen en de krokodillen boerderij bezoeken, Unicorn island hier proeven we honing thee, eten vers fruit en varen met een kleiner bootje door de zijtakken van de mekong rivier. De andere 2 eilanden, Dragon island en Tortoise island, varen we alleen langs. De mekong is een enorme rivier waar we echt van alles tegenkomen onderweg. Aan de andere kant van de rivier (Ben Tre Province) meren we aan bij een coconut candy farm, waar we verschillende zoetigheden proberen. Om 4 uur zijn we weer terug bij de bus en vertrekken we, na een kwartiertje wachten, naar Can Tho. Als we aankomen in Can Tho, na een busrit van 5 uren, gooien we onze spullen in de hotelkamer en gaan we ergens wat eten.