South-East-Asia.reismee.nl

Mekong delta tour, dag 2

Dag 2 van de mekong delta tour start vroeg, om kwart voor 7 zitten we aan ons ontbijt. Na een stokbroodje omelet en een bakkie koffie/thee, gaan we naar de pier in Can Tho. De rondvaartboot vertrekt om 8 uur naar de floating market. Deze markt ligt ergens midden op de mekong rivier en bestaat uit ongeveer honderd boten die grotendeels allemaal vers fruit verkopen. Aan een bamboestok die vanuit de boot omhoog staat hangt het product dat deze boot verkoopt. Vandaag hangen er ontzettend veel watermeloenen in de bamboestokken, dit komt omdat dit een zeer populair product schijnt te zijn tijdens Tet (Vietnamees nieuwjaar). Onder het varen komen er allerlei bootjes naast ons varen met van alles in de aanbieding, bakje koffie/thee, kokosnoot, fruit, snacks en zelfs simpele gerechten. Na 2 rondjes door de floating market gaan we op de terugweg nog langs een ricenoodle fabriek. Na een korte rondleiding hebben we de tijd om wat producten te kopen, wij gaan voor de ricenoodle pizza. Doordat is gekruid en gefrituurd heeft het wel wat van chips en is het een lekkere snack voor onderweg. Om half 1 zitten we in de bus op de weg terug naar Ho Chi Minh City, waar we om half 6 aankomen. Eerst moeten we elkaar vinden in de chaos op straat, want doordat de bussen vol zaten zijn we in verschillende bussen gezet. We hebben helaas geen afspraak gemaakt voor een meeting point en dat we op verschillende plaatsen worden uitgezet helpt ook niet mee. Gelukkig duurt het nog geen 20 minuten voordat we elkaar vinden en we op zoek kunnen naar een hotel. We blijven in de buurt, want morgenochtend vertrekken we naar Phnom Penh (Cambodja). Deze avond gebruiken we om ons Vietnamese Dong op te maken en doen we dit op hetzelfde terras als een paar dagen geleden, met bier en heerlijke loempia's.