South-East-Asia.reismee.nl

Saigon-Phnom Penh

andaag verlaten we Vietnam en gaan we op naar Cambodja. We gaan Vietnam zeker missen, het is een ongelooflijk mooi land met aardige mensen en er was zoveel te doen dat we ons geen moment verveeld hebben. Omdat het vandaag bloedje heet is en het in Cambodja niet koeler wordt, kleden we ons licht. Dit blijkt al snel een vergissing, in de bus hebben ze de airco op standje 15 graden en daar zijn we dus net niet op gekleed. Ach ja, het is beter dan ontzettend warm. De busrit verloopt prima en de grensovergang is waarschijnlijk de snelste die we tijdens onze reis hebben meegemaakt. Rond 4 uur komen we aan in de hoofdstad van Cambodja, Phnom Penh. We worden in de buurt van een van de centrums uitgezet en na de tuk tuk chauffeurs verbaasd (zover ga je toch niet lopen?) achter te laten, lopen we naar het zuidelijke centrum. Het blijkt helemaal niet zover lopen en na een half uur hebben we een geschikt hotel gevonden. Onze eerste check van de kamer is misschien iets te snel geweest, want wanneer we de badkamerdeur opentrekken ruikt het daar alsof er een complete composthoop ligt te rotten. Met de deur dicht is het gelukkig een prima hotelkamer voor de 2 nachten die we er gaan doorbrengen. Na wat boodschappen te hebben gedaan, wachten we op Mayte (vriendin van Tineke die voor 2 jaar in Phnom Penh werkt) om wat te gaan drinken.