South-East-Asia.reismee.nl

Sihanoukville

Om kwart 9 deze morgen vertrekken we naar Sihanoukville, een kustplaats met 155.000 inwoners. We stoppen bij een bushalte minder dan een kilometer verwijdert van Vicory Hill met het bijbehorende Victory beach. Dit schijnt het vroegere backpackerscentrum te zijn. Tegenwoordig gaan de meeste backpackers naar Serendipity beach wat voorbij het stadscentrum ligt, op ongeveer 4 kilometer lopen. We slaan de tuk tuk's af en lopen naar Serendipity, ondanks dat we compleet bezweet aankomen vinden we het de moeite waard. We beginnen rond te vragen voor een slaapplek en we komen erachter dat dit weleens lastig kan worden. Lopend in de benauwde hitte verzamelen we ongeveer 20 keer, 'sorry we're full' en een paar keer een simpele kamer voor 45 dollar. Dan maar weer richting centrum, maar ook daar zit werkelijk alles vol of krijgen we een belachelijk aanbod. Dit komt volgens de hoteleigenaren omdat het Chinees nieuwjaar is en daarom alles vol zit en de prijzen 2 keer zo hoog liggen. Voordat we het weten zijn ze door het centrum heen en lopen we richting, jawel, Victory Hill. Ook daar zitten de eerste hotels/guesthouses die we vragen vol, maar bij het derde hotel (of iets wat er op lijkt) is er een kamer voor een goede prijs en nemen we deze. Het is ondertussen half 7, ongeveer 5 uur na aankomst, en we hebben weleens zin in wat. We zitten in een gezellig straatje vol met restaurants en clubs(met vrouwen van plezier), die later op avond tot leven komen. Na wat te hebben gegeten en gedronken gaan we naar ons kamer en zit de dag erop. Het feest gaat nog door tot in de late uurtjes, maar dit krijgen wij allemaal niet meer mee.