South-East-Asia.reismee.nl

Siem Reap

De bus vertrekt vandaag om 6:15, dus het scheelt dat we boven de bushalte slapen. De tassen staan klaar daarom gaat de wekker pas om 6 uur. We lopen naar beneden en de bus staat voor onze neus, ideaal. De busrit wordt een lange. Volgens schema zouden we half 1 aankomen, maar dit wordt half 3. De airco is ook nog eens niet de beste, waardoor we volkomen bezweet aankomen. Gelukkig vrij dicht bij het centrum, dus we hebben vrij snel een plekje gevonden. Siem Reap is echt een ontzettend gezellige plaats, met ontelbaar veel restaurants en kroegjes. Vooral de pubstreet en de zijstraatjes daarvan zijn erg gezellig. We eten vanavond Indisch en dat gaan we nog lang merken. Het eten is heerlijk, maar zoals we hadden kunnen verwachten ook enorm scherp. 2 voorgerechten, 2 hoofdgerechten, 2 cola en een grote fles water later, gaan we op zoek naar een drankje in de pubstreet. We belanden in The corner, die verassend genoeg op de hoek van de pubstreet zit. Er speelt een live band en er is een scherm met voetbal ervoor, genoeg ingrediënten voor een gezellige avond.