South-East-Asia.reismee.nl

Angkor Wat

Hoppa, kwart over 4 gaat de wekker en we springen om half 5 op de fiets. Onderweg komen we erachter dat we ons niet druk hoeven te maken dat we alleen zijn bij Ankor Wat (de bekendste van alle tempels). We belanden tussen tientallen tuk tuk's , wat even later honderden blijken te zijn. Bij de ticketverkoop is het al enorm druk, er staan massa's mensen in de rij voor een ticket. Als we onze tickets hebben bemachtigd fietsen we verder naar Angkor Wat, de tempel waar we de zonsopgang gaan zien. Iets na half zeven komt de zon op en zorgt voor een mooi foto momentje. Na wat te hebben ontbeten, besluiten we Angkor Wat eerst niet in te gaan, omdat het daar nu veel te druk is. We fietsen verder naar Angkor Thom en banen ons daar een weg door de tempels. Het is er heerlijk rustig en verlaten. We beginnen aan onze tempeltocht, het terrein is enorm en er zijn omtelbaar veel tempels. Omdat wij besluiten dat we één dag gaan, hebben we een lijstje met tempels die wij graag willen zien. Het is deze dag ontzettend warm en romd 2 uur hebben we 3 grote flessen water gedronken em zijn we door onze voorraad heen. Ondanks dat er volop water wordt aangebodent, vinden wij het genoeg voor vandaag. Om half 3 verlatrn we het terrein en gaan op zoek naar een ijskoud biertje. Na vele trappen op en af te hebben gelopen, kilometers door het park te hebben gefietst en veel rondlopen smaakt dit biertje wel ontzettend lekker! 's Avonds gaan we voor een pizza. Ondanks dat een jongen ons gister heeft verteld dat we de pizza 'happy' moeten maken, gaan wij gewoom voor een dosis vlees. We komen erachter dat je bijna alle gerechten 'happy' kan laten maken, als je er maar om vraagt. Na twee heerlijke 'unhappy' pizza's gaan we na een rondje lopen, terug naar ons guesthouse.