South-East-Asia.reismee.nl

Khao San road

Het is alweer ons laatste dag in Cambodja, we gaan vandaag van Siem Reap naar Bangkok. Doordat we een verkeerde afslag nemen, komen we nog maar net optijd op het busstation aan. Van te voren hebben we gelezen dat de grensovergang erg lang kan duren, dus we verwachten niet dat we vandaag veel anders gaan doen dan wachten en reizen. De bus naar de grens bij het plaatsje Poi Pet duurt al een uurtje langer dan verwacht. De grensovergang zelf gaat gelukkig vrij snel, we staan binnen een half uurtje in Thailand. Daar moeten we wachten tot de rest van onze bus ook de grens heeft overgestoken, voordat we in een taxibusje worden gestopt. Het busje zit propvol en we zitten ingepakt tussen de tassen en helaas heeft de airco van dit busje zijn beste tijd ook gehad. De reis duurt erg lang en pas 7 uren later worden we gedropt op Khao San road, de backpackers straat van Bangkok. Vorige keer in Bangkok sliepen we hier een eind vandaan, deze keer slapen we in de straat zelf. Nadat we onze tassen in onze erg lawaaiige kamer hebben gezet, mengen we ons in het feestgedruis buiten op straat. We eten, lopen rond en drinken tot we op een gegeven moment weer in ons hotel belanden.