South-East-Asia.reismee.nl

Dagje Bangkok

Het plan was om vroeg naar de Birmese ambassade te gaan om daar ons visa aan te vragen. Dat plan gaat nog steeds door, alleen iets later dan vroeg. We lopen snel naar het boat station en pakken de boot naar de central pier. Vanaf daar is het nog een eindje lopen naar de ambassade. De deuren sluiten om 12 uur en wij komen er kwart voor 12 aan. Eerst denken we dat we daardoor vast niet meer worden geholpen, maar het blijkt een meesterzet om vrij laat te komen. We zijn binnen een uur weer uit de ambassade en ons visa is aangevraagd. Omdat we verder weinig plannen hebben, gaan we lopend terug naar Khao San road. Onderweg komen we veel kraampjes en mensen met manden tegen die ons allerlei insecten hebben aan te bieden, om op te eten uiteraard. Volgende keer, zeggen we tegen elkaar. We lopen door de straat van ons guesthouse van de vorige keer dat we in Bangkok waren en zien dat deze straat, op het guesthouse na dan, compleet uit juweliers bestaat. Ze hebben hier iets met sieraden en dan vooral van 'goud'. Na een lange wandeling komen we terug in onze straat en gaan voor bij ons hotel zitten om 2 vluchten te boeken. We boeken een vlucht van Bangkok naar Yangon en van Yangon naar Kuala Lumpur om van daaruit naar Denpasar te vliegen. Er zit natuurlijk wat tijd tussen de vluchten, we blijven namelijk 12 dagen in Birma. De vluchten zijn geboekt, ons visa wordt klaargemaakt, tijd om te eten. We nemen vandaag Pad Thai (net als gisteren trouwens), voor liefhebbers van Aziatisch eten zeker een aanrader. Lopend door de straatjes om Khao San road heen nemen hier en daar nog een bijgerechtje. Na een paar drankjes gaan we weer naar ons hotel.