South-East-Asia.reismee.nl

Kanchanaburi

Vandaag is het weer spullen bijelkaar pakken en de bus in, dit keer naar Kanchanaburi. Het plaatsje van de bridge over the river Kwai, waar een film over is gemaakt. Als we aankomen op het busstation zien we meteen dat het hier veel rustiger is dan in Bangkok, dat kan snel natuurlijk. We lopen naar de straat langs de rivier Kwai, waar eigenlijk alle guesthouses op een rijtje zitten. We hebben al een tip gekregen, Jolly Frog schijnt een mooi plekje te zijn. Toch beginnen we gewoon van voor af aan te vragen en we belanden bij het zevende guesthouse die we vragen, Jolly Frog. We hebben een prima kamer met waaier en ons eigen stukje balkon. Maar het mooiste is nog wel de grote tuin vol met ligstoelen en hangmatten, het vlot met terras en het restaurant met heerlijke goedkope gerechten. Hier gaan wij ons een paar dagen prima vermaken, we chillen de rest van de middag in 'onze' tuin en eten 's avonds in het bijbehorende restaurant. De rest van de avond zitten we lekker op ons balkon en schrijven maar weer eens wat verhaaltjes.