South-East-Asia.reismee.nl

Erawan waterval

We touren vandaag met de scooter naar het Erawan national Park om te gaan zwemmen bij de gelijknamige waterval. Eerst ontbijt halen bij de 7 eleven en dan op de scooter. Het is 64 kilometer rijden op één lange, vrij vlakke weg, makkie dus. Snelheid van scooters maakt hier niet zoveel uit, dus we kunnen vol gas die kant op. Scooter huren kost een paar euro en brandstof nog minder, wie doet je wat. Na een uurtje zijn we bij de ingang van het park en moeten we 7 keer zoveel betalen dan iemand uit Thailand, beetje jammer. Het is zondag en het is ontzettend druk bij alle zwemplaatsen. De waterval bestaat uit 7 levels, met allemaal kleine watervallen en zwempoeltjes. We lopen eerst helemaal omhoog naar het 7de level waar we ons eerste duik nemen. Als je niet van vissen houdt, ben je hier verkeerd. Ze zijn overal en als je niet beweegt gaan ze aan je zitten, van klein tot groot. Langzaam dalen we af met af en toe heerlijk onder een waterval te zitten. Om 4 uur stappen we weer op de scooter en racen we weer naar Kanchanaburi. We tanken één keer en we redden het tot op de laatste druppel naar het verhuurbedrijfje van onze scooter. Voordat we teruggaan naar Jolly Frog eten we eerst bij de 7 eleven, lekker makkelijk en lekker goedkoop. In ons kamer aangekomen nemen we eerst een douche en daarna een biertje op het balkon. Om kwart voor 8 lopen we naar een pub, die we gisteren zorgvuldig hebben uitgekozen, voor de match liverpool-manchester city en daarna Arsenal-Everton. Na de wedstrijden en een paar potjes pool lopen we terug naar onze kamer.