South-East-Asia.reismee.nl

Aankomst Yangon, Myanmar

Half 4 hebben we de wekker gezet, vandaag zullen wij de eerste zijn die inchecken. We sluiten aan in de rij en checken onze bagage in en lopen naar onze gate. Hier is het nog helemaal verlaten, we gaan vlakbij de deur zitten. Als de deuren opengaan om te boarden zijn we de eersten die er doorheen gaan, vandaag zullen we ook als eerste het vliegtuig ingaan. Van de vlucht krijgen wij niet veel mee, de stoel zit zo lekker dat we al snel weer liggen te slapen. De aankomst in Myanmar is prima, we zijn snel door de paspoort controle en staan snel bij de band om onze tassen op te pikken. We vinden een exchange kantoortje met een goede wisselkoers waar we onze gepinde dollars van Cambodja omruilen naar Kyats. Omdat het vliegveld van Yangon ongeveer 25 kilometer van het centrum ligt, nemen we een taxi. We vragen een meisje uit het vliegtuig of ze met ons mee wil en toevallig moet ze precies naar hetzelfde guesthouse, Agga. De taxichauffeur die ons hier naartoe gaat brengen is tegelijkertijd ook een gids, hij verteld van alles over Myanmar en heeft 2 fotoboeken in de auto liggen. Myanmar is meteen anders dan de rest van zuidoost Azië. Ze rijden hier rechts, maar ook het stuur van de auto zit rechts. De mensen zijn erg vriendelijk en kunnen goed Engels. De mannen dragen hier vooral sarongs net als de vrouwen. De temperatuur ligt ook lekker hoog en geen wolk te bekennen. Inchecken is helaas pas mogelijk om 2 uur, dus we droppen onze tassen en gaan de stad in. Veel vinden we niet in Yangon, maar wel de ice manias. Hier hebben ze in plaats van een kookplaat een ijsplaat waar ze yoghurt met fruit op bevriezen en er dan rolletjes van maken, heerlijk. Als het 2 uur is geweest lopen we naar het guesthouse om in te checken. Daarna gaan we weer de stad in om een busticket naar Kalaw te boeken. Daar willen we graag een driedaagse trekking boeken en we beginnen te mailen met Ms Toe Toe. Het busticket is snel geregeld, het wordt de nachtbus van 6 uur die om 5 uur in Kalaw aankomt. Als we terugkomen bij ons guesthouse heeft Ms Toe Toe van de trekking service eversmile al gemaild dat we 6 maart kunnen starten met de driedaagse trekking van Kalaw naar Inle Lake. We eten in ons guesthouse noodles, zelf klaargemaakt met onze travel kitchen. Een aankoop die we een tijdje terug hebben gedaan. De rest van de avond brengen we door in ons guesthouse en proberen bij airasia ons ticket te veranderen. Voor de vlucht van Yangon naar Denpasar heeft iemand namelijk Tineke ingevuld in plaats van Trijntje Anna, wat soms voor problemen kan zorgen bij inchecken. Bedankt voor de verwarrende namencombinatie familie de Jong;)