South-East-Asia.reismee.nl

Yangon

Vandaag brengen we onze dag struinend door in Yangon. Omdat het verkeer vaak vast staat moeten we wel al om 3 uur bij ons boekingskantoor zijn om vanaf daar naar de bushalte te reizen. In Yangon rijden ontzettend veel auto's. We komen er later achter dat dit komt omdat brommers/scooters verboden zijn. De auto's zijn de minste niet, veel grote en luxe auto's rijden er door Yangon. Het blijkt dat veel van deze auto's uit Fukushima zijn opgekocht, waarschijnlijk voor een prikkie. We zien overal op straat rode vlekken en vragen ons af wat dat is. Snel komen we erachter dat dit een mengsel is van speeksel en kauwblaadjes die de lokale mannen hier volop kauwen en dan op straat kwatsen. Je mag blij zijn dat je langs de weg niet onder wordt gespuugd, want er is een spoor van dat spul te zien langs de weg. Om 2 uur lopen we met al onze spullen van Agga guesthouse naar het boekingskantoor. Ondanks dat het niet ver lopen is en we erg rustig lopen, gutst het zweet van ons hoofd als we aankomen. 3 uur worden we achterop een klein vrachtautootje gezet en rijden naar de bushalte. Om 6 uur stappen we in de bus naar Kalaw. De dekens liggen klaar met de hoofdkussens ernaast, de bussen zijn echt zeer comfortabel. Om 8 uur stoppen we bij een wegrestaurant om te dineren. Daarna rijden we bijna ineen keer door naar Kalaw, gelukkig merken wij daar weinig van want het slapen lukt prima in deze bus.