South-East-Asia.reismee.nl

Trekking Kalaw-Inle Lake dag 2

De tweede dag van de trekking begint om 7 uur, als er een heerlijk ontbijt voor ons klaarstaat. Toast met eieren , kilo's fruit en koekjes. Er moet vandaag 25 kilometer worden afgelegd en het gaat erg warm worden. We lopen in de ochtend stevig door, zodat we met de lunch een langere pauze kunnen nemen om de hete uurtjes van de dag niet te hoeven lopen. Onderweg hebben we eerst nog theepauze op een helling met een mooi uitzicht op een vallei. Tijdens het lopen door de velden zien we veel waterbuffels, die of een ploeg trekken of gewoon lekker aan het grazen zijn. In de morgen schijnen ze allemaal een verkoelende douche te krijgen en we komen ook een riviertje tegen waar de waterbuffels worden gewassen. Het is nog steeds erg rustig op de route, we komen alleen af en toe groepjes toeristen tegen die de trekking met een andere gids aan het doen zijn. Onze 2e homestay ligt in een dorpje met 200 families net wat groter dan de vorige daar wonen maar 25 families. Dit huis delen we met een andere groep van 8, die ook hier hun nacht gaan doorbrengen. Het is net alsof we terug in de tijd zijn gegooid. Er passeren constant karren voortgetrokken door ossen, het vee loopt overal op straat en de manier waarop ze hier stenen aan het maken zijn is erg mooi om te zien. Het eten bij deze homestay is ook weer helemaal top. Morgen nog één dag te gaan, de trekking vliegt voorbij.