South-East-Asia.reismee.nl

Bagan

Ons tweede dag in Bagan is iets minder actief dan de eerste. We ontbijten niet al te vroeg en lopen dan naar de markt om daar op zoek te gaan naar avacados. De vorige dagen waren we steeds 's middags en dan waren ze alweer aan het opruimen. Deze dag zijn we mooi optijd, maar helaas is het avacado aanbod niet erg groot en zit er niks tussen. Sommige gedeelten van de markt versnellen we ineens want de geur die op sommige plaatsen hangt is niet te harden, je kan je niet voorstellen dat op die zelfde plaats vers voedsel wordt verkocht. Na de markt lopen we naar de bushalte om een ticket van Bagan naar Mandalay te boeken. We vinden één busmaatschappij die een nachtbus aanbiedt, die wordt het. 21.30 vertrek, 5.00 aankomst Mandalay. Als we naar de rivier lopen zien we dat de hoofdtraat van Nyaung U, met alle hotels, winkels en restaurants, in de verste verte niet lijkt op wat er 2 straten achter ligt. Daar lopen we weer door onverharde straten met bamboe hutjes en lijkt het alweer op de dorpjes in de bergen, die we tijdens de trekking tegen kwamen. In de avond zitten we eerst nog bij een restaurantje en daarna bij ons guesthouse. Iets over 8 worden we opgepikt en naar het busstation gebracht. De bus vertrekt iets eerder dan verwacht en we hebben het vermoeden dat we weleens veel eerder in Mandalay kunnen aankomen dan ze ons hebben gezegd.