South-East-Asia.reismee.nl

Mandalay..

Het is nog maar 1 uur midden in de nacht en we staan al met al onze spullen op het busstation in Mandalay. Dit is niet helemaal volgens planning gegaan, en we zijn niet de enigen die verbaasd zijn. We nemen een taxi samen met 2 Chileense meisjes, die we tijdens de trekking ook al tegen zijn gekomen. De taxi zet ons af bij hun hotel waar zij hopen een nachtje in de lobby te kunnen slapen. Hun backpacks liggen hier nog van hun eerdere verblijf. Ze vliegen in de morgen, dus willen niet nog voor een nacht betalen. Dit was eerst ook ons plan, vandaar de nachtbus. Jammer dat de nacht nog langs is en we toch op zoek moeten naar een hotel. Gelukkg hebben we een lijstje met hotels klaar en gaan we ze één voor één af. Een ding hebben we mee, het is zo rustig op straat dat we niet om het verkeer hoeven te denken. We zien nog wel kraampjes, maar dit zijn kraampjes met voorwerpen en speeltjes die het Birmese daglicht nog niet kunnen verdragen. Na anderhalf uur rondvragen is het bij ons 10de hotel raak, om 3 uur liggen we plat in het Garden hotel. De kamers zijn erg basic, maar het ontbijt wat we in de morgen krijgen is een dikke prima. Hierna gaan we Mandalay te voet herkennen en lopen we langs het royal palace. In een straat zitten wel 3 super grote winkelcentra naast elkaar en allerlei andere winkels door de hele straat heen. Erg druk is het niet in deze winkelcentra en het blijkt ook meer iets voor de rijken te zijn om hier naar toe te kunnen. Bij het treinstation boeken we een ticket van Mandalay naar Yangon voor 14 maart. We lopen voor de lunch terug naar ons hotel en gaan op het dakterras zitten. Aan het einde van de dag vertrekken we te laat richting Mandalay Hill voor de zonsondergang en besluiten we het morgen nog eens te proberen. In ons straat zit één restaurant en daar is het dan ook behoorlijk druk. Er zitten veel toeristen en het is een gezellig plekje.