South-East-Asia.reismee.nl

Aankomst Bali, Kuta

Om 6 uur deze morgen kunnen we inchecken voor onze vlucht naar Den Pasar, via Kuala Lumpur. We checken onze bagage in en lopen naar onze gate, gate 4. Om 8 uur springt het scherm op boarding, maar nergens zien we activiteit. 20 minuten later staat er op het scherm gate closed. Verwarrende informatie hier op het vliegveld. Bij gate 4 beginnen de mensen van airasia, de vliegmaatschappij waar we mee vliegen, de boel op te pakken en wordt gate 4 in gebruik genomen door een andere maatschappij. Nog steeds geeft het bord gate 4 aan en dat deze al dicht is, het lijkt wel of we onze vlucht hebben gemist. Gelukkig horen we later door de speakers dat er vertraging is en dat we moeten verplaatsen naar gate 3. Uiteindelijk vliegen we 10 uur in plaats van 8 uur. Het scheelt dat we in Kuala Lumpur genoeg tijd hebben om over te stappen. Van 5,5 uur tijdsverschil met Nederland naar 7 uur in Kuala Lumpur, wat op Bali nog steeds hetzelfde zal zijn. Op Bali wordt het dan 6 uur doordat Nederland naar zomertijd gaat en op Java komen we weer een uurtje dichterbij naar 5 uur tijdsverschil. Eerst zitten we nog een paar uur op het vliegveld in Kuala Lumpur. Als je een tijdje aan het backpacken bent dan val je op het vliegveld natuurlijk steil achterover van de prijzen voor een simpele lunch, hoe durven ze het te vragen! Om 16:20 zitten we in het vliegtuig die ons om 8 uur afzet in Den Pasar. Snel door de immigratie heen en op naar Kuta. Omdat we de hele dag hebben gezeten, lopen we van het vliegveld naar Kuta. Uiteraard zeggen de taxichauffeurs dat dit hartstikke ver is en we beter met de taxi kunnen gaan. Gelukkig is er het programma google maps en die geeft aan dat het maar 2 kilometer lopen is. Lopen heeft zo z'n voordelen, zo zien we meteen al veel van het gedeelte van Tuban. Het is wel een enorm contrast met Myanmar als we door de straten hier lopen. Ontzettend veel hotels, restaurants, kroegen, winkeltjes, winkelcentra en natuurlijk toeristen. Omdat we Kuta als basis gebruiken om vanaf daar Bali rond te reizen willen we graag een mooi hotel vinden. We vinden uiteindelijk een goedkope kamer in de steegjes van Kuta. We gooien de tassen in de kamer en gaan uiteten. Het is ondertussen 10 uur en we zijn tijdens het zoeken naar een hotel zoveel restaurants tegengekomen dat het een moeilijke keuze is waar te gaan eten. We vinden een leuk restaurant met heerlijk eten en een goed sfeertje. Daarna snel naar een sports café met de premier league op het grote scherm. Na één wedstrijd sluit het café omdat er in deze straat weinig mensen te vinden zijn. Snel door naar het volgende sportscafe waar de wedstrijd Manchester united-Tottenham op ongeveer10 grote en kleinere schermen is te zien. Na de wedstrijden gaan we naar ons hotel.