South-East-Asia.reismee.nl

Kuta, surfen

Voordat we gaan ontbijten gaan we eerst snel op zoek naar een ander hotel. Het hotel waar we nu zitten is een beetje te weinig voor 7 nachten. Voor 80000 rupiah kan je natuurlijk ook niet heel veel verwachten, dus gaan we opzoek naar wat beters. We komen uiteindelijk terecht bij Cempaka 2, ook ergens in de steegjes naast de poppies gang, een rustig plekje met ontzettend vriendelijke mensen. We verplaatsen snel onze tassen naar ons nieuwe onderkomen en gaan de straat op. Het is maar 20 meter lopen en we zitten middenin de drukte van Kuta, ideale locatie dachten wij zo. Na een ontbijtje lopen we wat rond om de boel te verkennen en besluiten de rest van de dag op het strand door te brengen. Het is niet heel erg druk op het strand, niet zo vreemd, het is veel te warm;). Al snel worden we aangesproken door iemand die zich voorstelt als Frans en surfboards te huur heeft. Hij is ontzettend aardig, net als alle mensen hier trouwens, en als we het eens zijn over de prijs huren we een board. De golven zijn ideaal om te leren surfen en Klaas doet zijn eerste pogingen tot surfen. De 2 uren zijn binnen no time om en dan moet het board weer ingeleverd worden. We blijven nog even hangen en praten met de lokale mensen en een Duitse jongen die hier al een tijd op Bali rondhangt. Na het stranddagje gaan we in de avond struinend door Kuta en eten onderweg in een pizzeria.