South-East-Asia.reismee.nl

Legian beach

Vandaag is het plan om naar Uluwatu te gaan om daar de dag op het strand door te brengen. De dag begint niet heel vroeg en als we 10 uur eenmaal op zoek gaan naar een fiets komen we erachter dat dit makkelijk gaat worden. Sterker nog, na anderhalf uur zoeken hebben we nog steeds geen fietsen gevonden. Hotels verhuren alleen aan gasten en bij sommige tour offices zit er meteen een hele tour aan vast. We zijn inmiddels een eind van Kuta weggelopen en besluiten maar op Legian Beach te gaan liggen. Uluwatu gaat 'm vandaag niet meer worden. Het is weer ontzettend warm en het water is de enige verkoeling. Niet alleen een verkoeling het is ook best hevig. De golven zijn vandaag erg groot en enorm krachtig. Na het strand is het tijd voor een verkoelend drankje. We belanden bij het Mexicaans restaurant Holy Guacamole. Eerst nemen we een corona en nemen we het menu door. Achteraan staat de uitdaging voor vandaag, een enorme burrito van één kilo , met een lading tortilla chips, en hierboven op 2 hele jalapeños. Daarnasst 3 heerlijke sauzen en een hakve liter bier. Klaas gaat ervoor en wordt gemotiveerd door het personeel en natuurlijk het t-shirt die je na de tijd ontvangt. De burrito is opzich zelf al enorm pittig en als op het eind de 2 hele jalapeños nog op het bord liggen gaat het even moeilijk. Maar na 25 minuten en 41 seconden is alles van het bord verdwenen net als het bier. Tineke heeft ondertussen genoten van beef enchiladas. Na deze beproeving zijn we de straten van Kuta weer ingegaan.