South-East-Asia.reismee.nl

Tulamben, oosten Bali

We huren vandaag een scooter voor 3 dagen om Bali rond te gaan. Na het ontbijt springen we op de scooter en rijden richting de oostkust. Helaas zijn we nog geen 10 minuten onderweg wanneer we naar de kant worden gehaald door meneer de agent, of we ons internationaal rijbewijs even kunnen laten zien. Nu hebben we deze netjes aangeschaft maar is er tijdens onze reis nog nooit naar gevraagd. Helaas zijn we het belang van dit stukje papier, meer is het niet, vergeten en hebben we het in het hotel laten liggen. Stom stom, dat wordt betalen .Na de valse start zetten we de vaart er axhter in het begin. We rijden toch nog op de grote drukke straten en hoeven nog niet te genieten van het uitzicht. Links inhalen, rechts inhalen, richting aangeven of niet, maakt allemaal niet uit, gewoon ff toeteren. Nadat we uit de drukte weg zijn, gaat het gas terug en is het tijd om te touren. We rijden over mooie slinger weggetjes en door leuke plaatsjes, voor we uiteindelijk aankomen in Tulamben. Hier huren we een snorkelsetje en gaan we snorkelen rondom een scheepswrak. Na het snorkelen lunchen we hier nog en dan gaan we via een andere route, meer landinwaarts, terug naar Kuta. Hier is het nog rustiger op de weg en het uitzicht nog mooier. Terug in Kuta eten we wat en zitten we nog wat bij ons hotel. We pakken onze tassen in, want morgen checken we uit.