South-East-Asia.reismee.nl

Touren over Bali

Na het ontbijt halen we onze backpacks uit de kamer en leggen we ze in een opslaghok van het hotel. We nemen alleen een dagtas mee, rijden naar het noorden, slapen daar een nacht en rijden dan weer terug naar Kuta om weer in te checken bij hetzelfde hotel. We hebben de route van te voren uitgestippeld en het blijkt een fantastische route te zijn. We rijden uren door de bergen, slingeren steil omhoog dan weer omloog, passeren mooie dorpen en dit allemaal op een slakkentempo. De hellingen zijn soms zo steil dat de acooter enige hulp nodig heeft om het naar boven te redden. De afdalingen zijn ook lastig genoeg, met de remmen vol ingedrukt slingerend naar beneden. Rond elven vinden we een restaurant op een helling met een super uitzicht op een vallei. Hier merken we de eerste tekenen van de aardbeiengekte in deze regio. We bestellen dan ook van alles met aardbeien. Als we na dit tussendoortje weer verder rijden zien we al snel overal langs de weg aardbeien te koop. 3 kwartier verder is de strawberry stop waar we op aanraden van de lonely planet plaatsnemen. Milkshake aardbei en aardbeien met ijs wordt het dit keer. We vervolgen onze tour en komen langzaam in de buurt van onze eindbestemming van vandaag, Kalibukbuk. Dit plaatsje ligt aan Lovina beach en is in deze tijd van het jaar nogal rustig. We vinden een hotel vlakbij het strand en gaan na een lange zit op de scooter wat rondlopen door Kalibukbuk. Onderweg boeken we voor de volgende morgen een boot waarmee we dolfijnen gaan spotten en zoeken we een restaurant uit om te eten. Vlakbij zit een lekker restaurant met een grote zithoek waar we lekker onderuit kunnen liggen. Heerlijk uitgebreid uiteten voor een prikkie.