South-East-Asia.reismee.nl

1e dag Malang

Als we na het ontbijt even aan een tafeltje zitten te koffie drinken worden we aangesproken door een meneer die zich voorstelt als pater Simon. Hij steekt meteen van wal en probeert ons mee te krijgen naar zijn dorpje en naar zijn school, waar hij kinderen Engels leert. Het klinkt leuk, dus we beloven dat we de volgende dag met hem meegaan. Vandaag moeten we eerst nog wat dingen regelen voor de reis naar Lombok. Het online boeken van een retourtje Jakarta-Lombok wil niet, dus besluiten naar het lion air kantoor in Malang te gaan. De eigenares van onze homestay, die Nederlands spreekt trouwens, heeft fietsen te huur. Helaas staan ze allemaal op lekke banden, behalve één. Dan maar één fiets. Het is een mountainbike dus Tineke gaat op de stang zitten en zo fietsen we door Malang op weg naar lion air. Als we het kantoortje hebben gevonden, zijn de tickets snel geboekt. Terug bij ons homestay zien we dat er een band is geplakt en nemen we nog een fiets en gaan verder door Malang fietsen. We komen niet heel veel bijzonders tegen, wel een genoeg restaurantjes en dergelijke met lekker eten, maar bijna geen één met bier.. Aan het eind van de middag zetten we de fietsen terug en lopen we naar een restaurant im de buurt. We ontmoeten een Nederlands stel, die slapen bij dezelfde homestay, en wisselen ervaringen uit. Zij komen namelijk van Jakarta en wij van Bali, dus kunnen we elkaar mooi tips geven. Door hen zullen we rondom de Merapi gaan trekken en verblijven bij Vogels hostel.